Hodina výtvarné výchovy se tentokrát proměnila v malé dobrodružství. Třída 5.A vyrazila do terénu a proměnila okolí rybníka Vajgar v přírodní ateliér plný barev, světel a inspirace.

Žáci vybaveni mobilními telefony se pustili do fotografování přírody. Zachycovali vodní hladinumrakykachnykapry, ale i nenápadné detaily rostlin či momentky s rybáři. Ruch školních lavic vyměnili za pobíhání po břehu a hledání toho nejlepšího úhlu, světla a kompozice. A že to byla zábava – o tom svědčil nejen smích, ale i nadšení dětí při každém povedeném záběru.

Každý žák si následně vybral svou nejlepší fotografii a pokusil se ji převést do kresby nebo malby. Výsledky byly nečekané – někdo zachytil hladinu rybníka jen několika tahy štětce, jiný se pustil do detailního listu nebo siluety ptáka na větvi.

„Tahle hodina byla úplně jiná – venku, pohyb, zábava a přitom opravdová výtvarná práce,“ zhodnotila jedna z účastnic. A jak se shodli i ostatní, výtvarná výchova v přírodě má své kouzlo.

Mgr. K. Bartošová