V hodinách informatiky žáci 7. – 9. ročníků zpracovávají materiály na dané téma většinou do formy prezentací nebo v textovém editoru. Upravují fotografie, malují vlastní obrázky v grafickém programu. Svou dovednost pracovat na počítači si ověřují vytvořením dílčího projektu, který bude sloužit jako výukový materiál pro další žáky v hodinách dějepisu, občanské nauky nebo českého jazyka a literatury.
Práce ve školním roce 2012/2013:
Pro web je práce zkrácena z důvodu velkého objemu dat původní verze: Jindřichův Hradec z výšky
Práce ve školním roce 2011/2012:
V hodinách aplikované informatiky žáci 8. a 9. tříd pořizovali fotografie méně známých kostelů J. Hradce a následně vytvořili prezentaci:
Práce ve školním roce 2010/2011:
Žáci 7. tříd navštívili 19. 5. 2011 hrad Landštejn, nejkrásnější a největší hrad v okolí Jindřichova Hradce. V hodinách informatiky tvořili plakát, který upozorňuje na tuto exkurzi. Plakát tvořili žáci 9. tříd.
Do regionu Jindřichohradecka patří i obec Olšany u Studené. Dominantou obce je bývalý barokní zámek. Žáci 8. a 9. tříd tvořili prezentaci o obci Olšany.
V Zoner Callistu vytvářeli žáci 9. tříd pohlednice Olšan:
Žáci 7. ročníků absolvovali exkurzi po renesančních památkách. Navštívili Jemčinu, Chlum u Třeboně a Třeboň. Na základě získaných fotografií tvořili v hodině informatiky prezentaci. Nejlepší prezentaci vytvořil David Kohút:
Jemčina, Chlum u Třeboně, Třeboň
Žáci 8. a 9. ročníků se podílejí na úpravě hotových prací, při výuce dovedností pracovat s aplikacemi balíku Microsoft Office používáme texty a materiály z historie Jindřichova Hradce.
Rodokmen prvních Pánů z Hradce, vytvořeno v excelu
Jindřichohradecký znak růže, kresleno ve Wordu.
Podle historických materiálů se žáci 6. a 7. tříd pokusili namalovat Novoměstskou bránu:
Práce ve školním roce 2009/2010:
Při výuce aplikované informatiky vznikl v programu malování nákres renesančního domu čp. 136 – 139/I v podobě ze 16. – 17. století. Žáci malovali obrázek podle publikace o Jindřichově Hradci. Obrázek vytvořil Vojtěch Troják, 8. B, Denisa Rejtharová, 7. B, Gabriela Havlová, 7. B a Simona Čekalová, 6. B.
V hodinách informatiky vytvořili žáci 8. tříd v excelu rodokmen Slavatů: Slavatové.
Ve volitelné hodině informatiky, kterou si zvolili někteří žáci 8. tříd a tři žákyně 9. třídy, jsme šli po stopách hradeckého pivovarnictví. Nejdříve jsme pořídili fotografie míst, kde stávaly pivovary a následně jsme tyto fotografie zpracovali do prezentace: pivovary.
Dne 7. října 2009 jsme žáci 8. tříd a 3 žákyně 9. třídy navštívili barokní památky jindřichohradeckého kraje. Navštívili zámek na Jemčině, zvenčí si prohlédli zámek ve Stráži nad Nežárkou, zámek v v Chlumu u Třeboně a kostel Nanebevzetí Panny Marie v Chlumu u Třeboně. Žáci všechny památky fotografovali. Nejlepší fotografie zveřejňujeme:
zámek Jemčina
zámek Stráž nad Nežárkou
zámek Chlum u Třeboně
kostel Nanebevzetí Panny Marie Chlum u Třeboně
Žáci 8. tříd a tři žákyně z 9. třídy v hodinách informatiky vytvořili rodokmen Černínů z Chudenic, kteří získali jindřichohradecké panství v roce 1693. V roce 1945 jim byl veškerý majetek zkonfiskován na základě Benešových dekretů.
Rodokmen Černínů z Chudenic
Práce vytvořené ve školním roce 2008/2009:
Páni z Hradce
Žáci vytvořili prezentaci panovníků z Jindřichova Hradce v období renesance.
5. 5. 2009 navštívili žáci 7. tříd zámek v Jindřichově Hradci. Žákyně Simona Balgová a Veronika Bílkovská popisují své zážitky z exkurze: